Baliensumatrametkids.reismee.nl

Heenreis Dusseldorf-Dubai-Singapore-Bali 4-6 juli

We zijn er bijna....... Het is dan eindelijk zo ver, we vertrekken vandaag naar Indonesië ! Ben brengt ons naar Düsseldorf airport. Daar zullen we met Emirates naar Singapore vliegen, met een tussenstop in Dubai. Van daar uit dan meteen door met Air Asia naar Bali. Als we op het vliegveld komen is Tijmen, de vliegtuigfanaat, meteen dolenthousiast. En dat blijft hij de komende 26 uur (de duur van de reis) totdat we aankomen in Bali. Voor hem is dit echt het hoogtepunt van de reis. Zwembaden, zee, olifanten, oerang oetangs . Zal allemaal wel, vliegtuigen zijn pas echt vetgaaf. En Mees volgt Tijmen natuurlijk in zijn enthousiasme. Emirates is echt goed, ieder zijn eigen tv-scherm (met games, 100+ films) echt goed eten, en de jongens krijgen een grote knuffel en dekentje. De vlucht naar Dubai gaat erg goed, het is een dagvlucht en niemand slaapt dus. We komen in het donker aan (uurtje of 10 voor ons, 12 uur daar). Als we uitstappen merken we hoe heet het hier is, 35 graden, en het is middernacht, ik wil niet weten hoe het hier overdag is. Tijmen kijkt zijn ogen uit naar verschillende maatschappijen, maar we zien voornamelijk alleen Emirates. Op het vliegveld ( wat overigens erg mooi en druk is) wachten we een uurtje of 3,5. Je kunt hier Buggies lenen. Echt heel handig voor Mees, die valt dan ook uiteindelijk wel in slaap. Tijmen blijft vliegtuigen spotten tot het moment dat we weer boarden en hij kan zijn geluk niet op als we voor het eerst een airbus A380 (grootste passagiersvliegtuig ter wereld) zien. Na het opstijgen vallen we allemaal in slaap en na zo'n 5 uur pitten worden we weer wakker. Nog een filmpje kijken en gamen, de kids vermaken zich weer prima en geven geen kik. Rond een uur of 3 's middags lokale tijd (wij zijn het tijdsgevoel ondertussen compleet kwijt) landen we. Bij het naar buiten lopen trekken we de stoute schoenen aan en vragen we of we misschien in de cockpit mogen kijken. We zeggen erbij dat we een grote vliegtuiggek bij ons hebben. En een beetje tot onze verbazing mag dat. De co-piloot gaat zelfs graag met ze op de foto in de cockpit en van de captain krijgen ze de petten van de piloten op. Dat is natuurlijk helemaal geweldig voor de jongens, supergaaf! Hierna moeten we uitchecken, bagage ophalen en weer inchecken (leuk Singapore stempel erbij!). Tijd zat, want we vliegen pas 9 uur 's avonds weer door. Op het vliegveld maken we voor de lol met de monorail een ritje van terminal 1 naar 2 naar 3 en weer terug naar 1 en zoeken we een plekje op het vliegveld waar we goed vliegtuigen kunnen zien. De jongens vermaken zich weer prima, eigenlijk verbazingwekkend hoe relaxed 6 uur wachten op een vliegveld kan zijn, na 16-17 uur reizen, met 2 kleine kinderen. Ze hebben hier lekkere zitstoelen en het is rustig en de wc's zijn nog mooier dan thuis! Tijmen ziet weer allerlei verschillende maatschappijen die hij eerst alleen van internet kende maar nu in het echt kan zien (Thai airways, malaysian airlines, China southern, China airlines, Singapore airlines, qatar airways, qantas etc). En zelfs ook 1 maatschappij die hij nog niet kende, xiamen airlines dus.....en papa moet van elk vliegtuig een foto maken.... Hoogtepunt zijn de 2 landende A380's van Qantas en Singapore Airlines Om 21 uurstijgen we dan op tijd op met de Aziatische Ryan air (Air Asia) voor het laatste stukje van 2,5 uur vliegen. We vallen met zijn allen in slaap.Na het uitchecken, visa kopen, pinnen en bagage ophalen lopen we naar buiten. Hier worden we opgewacht door de chauffeur van onze eerste overnachtingsplek, het is dan inmiddels middernacht. Na een half uurtje, uurtje rijden komen we dan eindelijk op bestemming, flowerbud bungalows (www.flowerbud.com) aan, het is dan 1 uur donderdag op vrijdagnacht. Hmm, als je nagaat dat we woensdag half 12 's middags onze voordeur achter ons dicht trokken betekent dat een totale reisduur van 30-31 uur. Maar die zijn eigenlijk voorbij gevlogen... Onze bungalow met 2 verdiepingen ziet er ook in het donker erg leuk uit en we vallen onder de klamboe al snel slaap.

Vluchten, reisschema en accomodaties

Nog 2,5 maand en dat is het weer zover, op naar Indonesie!

Ondertussen vorderen de reisvoorbereidingen gestaag. Inmiddels hebben we alle vluchten geboekt. En ook enkele accomodaties hebben we al vastgelegd. Op 4 juli vliegen we met Emirates via Dubai naar Singapore, waar we 5 juli aankomen. Dezelfde avond vliegen we meteen door naar Bali met Air asia. We komen rond half twaalf 's avonds aan. Wel fijn als je dan alvast een plek hebt om te slapen. Daarom hebben we wat vastgelegd bij Balangan beach; http://www.flowerbudbalangan.com/(ca. 43 euro per nacht). Dichtbij het vliegveld, een volledig openbungalow van 2 verdiepingen dichtbij het strand en met een zwembadje. Wel lekker om de eerste nachten even te acclimatiseren. De overige accomodaties op Bali regelen we ter plekke wel. Dit zijn de plaatsen die we na Balangan willen aandoen; Nusa Lembongan (rustig eilandje), Padanbai (backpackerssfeertje), Amed of Tirta Gangga, Munduk of Lovina en Ubud. Hiervan zullen nog wel 1 of 2 plaatsen afvallen aangezien op 18 juli met Lionairvia Jakarta naar Sumatra (Medan) vliegen. Omdat we de aankomstdatum op Sumatra toch al weten hebben hier de accomodatie ook maar vastgelegd; http://www.guesthousemedan/(20 euro voor 4 personen). Een oud Nederlands koloniaal huis. De eigenaresse is een wat oudere Indonesische mevrouw met de erg Nederlandse naam Agnes Janssen waarmee we ook in het Nederlands konden mailen. De volgende dag vertrekken we voor een week naar de jungle. Eerst naar Bukit Lawang om proberen orang oetans te spotten (en hopelijk ook nog andere dieren). En dan na 3 nachten naar Tangkahan. Een plekje bestaande uit niet meer dan wat basic hutjes in de jungle waar je kan genieten van de jungle enolifanten. Omdat hier maar enkele accomodaties zijnhebben we dit ook al gereserveerd; http://www.linnearesort.wordpress.com/(ca. 13 euro voor 4 bedden). Ook Bukit Lawang hebben we vastgelegd bij http://www.greenhill-bukitlawang.com/ (ook ca. 13 euro per nacht). Op 25 juli reizen we dan weer terug naar Medan waar we dan dezelfde dag terugvliegen naar Singapore. Daar hebben we dan nog 2 nachten en 1 dag om Singapore een beetje te verkennen. Ook dit hotel hebben we al geboekt, een budget hotel van 100 euro per nacht (! hoeze singapore is duur) www.hotel81.som.sg/hotels_selegie.shtml. Op 27 juli zit het er dan weer op en vliegen we met hopelijk weer een hoop mooie verhalen weer terug.....

Tot de volgende keer!

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Ivanka

We gaan naar Indonesie!

De tickets zijn geboekt en al binnen!!

Laughing
We gaan dit jaar naar Indonesie.

Na de reis naar Colombia willen wehet in 2012 iets rustiger aan doen. Daarom hebben we besloten om naar Indonesie te gaan. Het idee is dan om te starten in Bali, zodat we het wat relaxter in het begin van de trip hebben dan in Colombia, dat vooral in het begin wel heftig was. In plaats van de normale 10-12 plaatsen in ruim 3 weken willen we nu dan 6-7 plekken bezoeken. We denken er nu aan om in Bali 3-5 op plaatsen te overnachten (wellicht icm Lombok) en dan naar Sumatra te vliegen om daar ook nog op2-3 plaatsen te overnachten. De lonelyplanets zijn besteld, dus als die binnen zijn moeten we er ons maar eens verder in gaan verdiepen. Maar Bali zal een combinatie worden van strand en cultuur en naar Sumatra gaan we voor de natuur en dan met name om jungle, olifanten en oerang oetangs te zien.

We vliegen op 4 juli van Dusseldorf via Dubai naar Singapore met Emirates en op 27 juli weer terug. De vlucht van Singapore naar Bali moeten we nog boeken, maar dat zal met Jetstar of Air Asia worden. Van Bali via Jakarta dan naar Sumatra met Lion air. En van Sumatra weer naar SIngapore, weer met Jetstar. Dat zijn weer flink veel vluchten. Dus Tijmen kan zijn geluk niet op, als het aan hem ligt gaan we alleen maar vliegen en vliegvelden bezoeken, dat is zijn idee van vakantie.Tijmen wil eigenlijk naar Mexico (met Copa airlines

Laughing
), maar hij vindt het nu toch ook wel leuk dat we met Emirates vliegen. Met name dat we met een boeing 777 vliegen vindt hij super (en als bonus met jetstar met een 737 en terug met Emirates deels met een airbus A340!!) Hoezo vliegtuig-o-fiel....

We hebben er weer helemaal zin in, tot de volgende keer!!