Baliensumatrametkids.reismee.nl

We gaan naar Indonesie!

De tickets zijn geboekt en al binnen!!

Laughing
We gaan dit jaar naar Indonesie.

Na de reis naar Colombia willen wehet in 2012 iets rustiger aan doen. Daarom hebben we besloten om naar Indonesie te gaan. Het idee is dan om te starten in Bali, zodat we het wat relaxter in het begin van de trip hebben dan in Colombia, dat vooral in het begin wel heftig was. In plaats van de normale 10-12 plaatsen in ruim 3 weken willen we nu dan 6-7 plekken bezoeken. We denken er nu aan om in Bali 3-5 op plaatsen te overnachten (wellicht icm Lombok) en dan naar Sumatra te vliegen om daar ook nog op2-3 plaatsen te overnachten. De lonelyplanets zijn besteld, dus als die binnen zijn moeten we er ons maar eens verder in gaan verdiepen. Maar Bali zal een combinatie worden van strand en cultuur en naar Sumatra gaan we voor de natuur en dan met name om jungle, olifanten en oerang oetangs te zien.

We vliegen op 4 juli van Dusseldorf via Dubai naar Singapore met Emirates en op 27 juli weer terug. De vlucht van Singapore naar Bali moeten we nog boeken, maar dat zal met Jetstar of Air Asia worden. Van Bali via Jakarta dan naar Sumatra met Lion air. En van Sumatra weer naar SIngapore, weer met Jetstar. Dat zijn weer flink veel vluchten. Dus Tijmen kan zijn geluk niet op, als het aan hem ligt gaan we alleen maar vliegen en vliegvelden bezoeken, dat is zijn idee van vakantie.Tijmen wil eigenlijk naar Mexico (met Copa airlines

Laughing
), maar hij vindt het nu toch ook wel leuk dat we met Emirates vliegen. Met name dat we met een boeing 777 vliegen vindt hij super (en als bonus met jetstar met een 737 en terug met Emirates deels met een airbus A340!!) Hoezo vliegtuig-o-fiel....

We hebben er weer helemaal zin in, tot de volgende keer!!

Els (vrmk)

Hoi Hugo en Ivanka,
Heerlijk zeg, de tickets weer geboekt! En fijn, weer naar Azië. Benieuwd hoe Sumatra jullie zal bevallen. Wij vonden het rondreizen daar een stuk moeilijker dan in de andere delen van Azië. Spannend! We gaan jullie weer graag volgen.
Groet & veel plezier met de voorbereiding!
Els

hugo

Dag Els,
Ja we hebben er zin in. Hopelijk is Sumatra dan de moeite waard, ik denk het wel. Hoe vonden jullie het?
groeten Hugo

Els (VRMK.nl)

Hallo Hugo en Ivanka,

Jullie zijn al vertrokken! Ik wil jullie nog graag een hele mooie vakantie/reis toewensen. Zijn jullie de jetlag al te boven? Bali is een heerlijke plek om bij te komen.

Wij vonden Sumatra erg mooi. We hebben vooral een mooie tijd gehad bij het Tobameer. Indrukwekkend. Rondreizen vonden we wel wat ingewikkeld, maar we waren niet ontzettend goed voorbereid. Maar ik hoor van meer reizigers dat de meesten met privé-taxi's rondreizen.

Geniet ervan en we lezen graag over jullie ervaringen!

Groet Els