Baliensumatrametkids.reismee.nl

15-18 Juli Padangbai (en een halve dag Sanur)

Als we na 1,5 uur aankomen in Padangbai eerst weer ons inmiddels vaste ritueel;  we installeren ons bij een restaurantje. Vandaar uit gaat Ivanka (met Mees op de rug) op pad voor een slaapplaats.  Na een half uurtje komt ze terug, en we gaan voor hotel Puri Rai (www.puriraihotels.com) ietsje duurder, maar wel erg mooi, zwembad 3x supergrote kamer met tv en koelkast, maar toch nog low budget genoeg dat we er ons thuis voelen. Kost 550.000 voor de familieroom met 2 kingsize bedden (40 euro oid), maar dat is eigenlijk niet zoveel als je ziet wat je er voor krijgt. Gelukkig schijnt hier de zon weer, dus we duiken 's middags lekker het zwembad in. Na het rustuurtje, we hebben tv op de kamer voor het eerst, jeuh cartoon network, lopen we over de 'boulevard' en drinken aan het strand een biertje met pinda's, onze vakantiesnack....eten we nl thuis nooit..maar smaakt hier oh zo lekker. En voor de kids een ijsje. Wat een lekker relaxed plaatsje is dit, backpackers vibe volgens de Lonely planet en dat klopt helemaal, we voelen ons hier helemaal thuis. Echt balen dat we hier nog maar 2 nachten hebben..... We eten bij Topi inn, hamburger, voor het eerst westers avondeten deze vakantie, maar eigenlijk smaakt het helemaal niet zo geweldig. Morgen maar weer Indonesisch. Tijmen en Mees, hoe kan het ook anders, hebben pancake met honing. Daarna gaan de kids slapen en drinken wij nog een Bintang op onze veranda. En op de achtergrond wordt live reaggae gespeeld, past helemaal bij Padangbai en zorgt voor ons voor een nog relaxter gevoel....alleen de joint ontbreekt haha. De 2de dag in Padangbai, we gaan niks doen zo besluiten we, dat wil zeggen geen tempels, vulkanen of rijstvelden meer, maar strand! We lopen naar een klein strandje in de buurt, blue Lagoon beach. Erg mooi strandje met niet teveel toeristen (maar wel veel Nederlanders) maar ook wit zand, erg blauw water en koraal. De kids spelen in het zand, Tijmen zwemt ook nog wat en papa en mama laten zich verwennen met een massage. Uurtje full body, 4 euro, half uurtje, 2 euro (zonder happy end, dat dan weer wel)..... Vanaf het strand is hier ook goed te snorkelen (snorkelen in 30 cm water boven het koraal in de branding levert flinke krassen op je armen op overigens) mooi kleurrijk koraal en ontzettend veel mooie tropische vissen. We vermaken ons allemaal prima. Na een paar uur lunch aan het strand en daarna afspoelen en het zwembad in. Na de cartoons op tv het dorpje in, pinnen en eten bij Padangbai cafe, klein tentje met de lekkerste spring rolls, sateh en sweet en sour chicken tot nu toe, echt super. Tijmen en Mees weer pannenkoek natuurlijk en voor ons een paar grote Bintang erbij. En dat alles voor het luttele bedrag van 165.000 (12 euro oid). Tijdens het eten komen we tot de conclusie dat Padangbai toch wel het leukste plekje is tot nu toe, echt erg relaxed, ook zonder reagae muziek.... Wel jammer dat we maar 2 nachten kunnen blijven, we hadden liever wat minder tijd door gebracht in Ubud en wat meer hier, maar ja. Op de laatste dag in Bali maken we 's ochtends eerst nog even gebruik van het zwembad bij het hotel. De jongens gaan flink vooruit, Tijmen zwemt zonder bandjes naar de overkant in het diepe en Mees zwemt met bandjes in het diepe.  We twijfelen nog even of we niet nog een nachtje zullen blijven, maar dan moeten we wel erg vroeg op om naar het vliegveld te gaan, dus toch maar naar Sanur dat veel dichterbij het vliegveld ligt. Om half 1 staan we klaar voor de bus naar Sanur. Maar die komt pas om 1 uur dus eerst nog even lunchen. De bus vertrekt uiteindelijk pas om kwart voor 2 maar doet er gelukkig maar een uurtje over. We laten ons afzetten bij homestay Jepun, waar we de vorige keer dus ook hebben geslapen in Sanur. 'Onze' kamer is helaas bezet, maar voor 1 nachtje nemen we een ieniemienie kamer met 2 bedden en extra matras voor 200.000. De familie vindt het superleuk dat we zijn teruggekomen. We waaien nog even uit op het strand om daarna naar de Zweed te gaan voor avondeten. Dan het spannende moment, de eerste Malariapillen. Tijmen slikt deze hele stoer door met zijn chocolademilkshake. Je ziet dat er een zorg van hem is afgevallen (en van ons). Dat komt wel goed de resterende 14 dagen. Dan Mees, dat gaat ietsje lastiger, dus we verstoppen de pil in de lasagne en op het moment dat hij doorheeft dat er iets vies inzit, hup snel een slok chocomelk erachter aan. Zo de eerste malariapillen zitten er in, op naar Sumatra!

carla

Hoi lievers wat een leuke verhalen en mooie foto 's
We krijgen veel reacties van de mensen die ze lezen.
Mees zwemmen in het diepe met bandjes oeiiiiiiiiiii
Vierdaagse feestje is weer voorbij een mooi zilver kruisje toe gevoegd aan de verzameling maar het voornaamste weer heel erg genoten.
Geniet nog maar even ik zie jullie vrijdag XXXXX van Henk en mij.