Baliensumatrametkids.reismee.nl

Heenreis Dusseldorf-Dubai-Singapore-Bali 4-6 juli

We zijn er bijna....... Het is dan eindelijk zo ver, we vertrekken vandaag naar Indonesië ! Ben brengt ons naar Düsseldorf airport. Daar zullen we met Emirates naar Singapore vliegen, met een tussenstop in Dubai. Van daar uit dan meteen door met Air Asia naar Bali. Als we op het vliegveld komen is Tijmen, de vliegtuigfanaat, meteen dolenthousiast. En dat blijft hij de komende 26 uur (de duur van de reis) totdat we aankomen in Bali. Voor hem is dit echt het hoogtepunt van de reis. Zwembaden, zee, olifanten, oerang oetangs . Zal allemaal wel, vliegtuigen zijn pas echt vetgaaf. En Mees volgt Tijmen natuurlijk in zijn enthousiasme. Emirates is echt goed, ieder zijn eigen tv-scherm (met games, 100+ films) echt goed eten, en de jongens krijgen een grote knuffel en dekentje. De vlucht naar Dubai gaat erg goed, het is een dagvlucht en niemand slaapt dus. We komen in het donker aan (uurtje of 10 voor ons, 12 uur daar). Als we uitstappen merken we hoe heet het hier is, 35 graden, en het is middernacht, ik wil niet weten hoe het hier overdag is. Tijmen kijkt zijn ogen uit naar verschillende maatschappijen, maar we zien voornamelijk alleen Emirates. Op het vliegveld ( wat overigens erg mooi en druk is) wachten we een uurtje of 3,5. Je kunt hier Buggies lenen. Echt heel handig voor Mees, die valt dan ook uiteindelijk wel in slaap. Tijmen blijft vliegtuigen spotten tot het moment dat we weer boarden en hij kan zijn geluk niet op als we voor het eerst een airbus A380 (grootste passagiersvliegtuig ter wereld) zien. Na het opstijgen vallen we allemaal in slaap en na zo'n 5 uur pitten worden we weer wakker. Nog een filmpje kijken en gamen, de kids vermaken zich weer prima en geven geen kik. Rond een uur of 3 's middags lokale tijd (wij zijn het tijdsgevoel ondertussen compleet kwijt) landen we. Bij het naar buiten lopen trekken we de stoute schoenen aan en vragen we of we misschien in de cockpit mogen kijken. We zeggen erbij dat we een grote vliegtuiggek bij ons hebben. En een beetje tot onze verbazing mag dat. De co-piloot gaat zelfs graag met ze op de foto in de cockpit en van de captain krijgen ze de petten van de piloten op. Dat is natuurlijk helemaal geweldig voor de jongens, supergaaf! Hierna moeten we uitchecken, bagage ophalen en weer inchecken (leuk Singapore stempel erbij!). Tijd zat, want we vliegen pas 9 uur 's avonds weer door. Op het vliegveld maken we voor de lol met de monorail een ritje van terminal 1 naar 2 naar 3 en weer terug naar 1 en zoeken we een plekje op het vliegveld waar we goed vliegtuigen kunnen zien. De jongens vermaken zich weer prima, eigenlijk verbazingwekkend hoe relaxed 6 uur wachten op een vliegveld kan zijn, na 16-17 uur reizen, met 2 kleine kinderen. Ze hebben hier lekkere zitstoelen en het is rustig en de wc's zijn nog mooier dan thuis! Tijmen ziet weer allerlei verschillende maatschappijen die hij eerst alleen van internet kende maar nu in het echt kan zien (Thai airways, malaysian airlines, China southern, China airlines, Singapore airlines, qatar airways, qantas etc). En zelfs ook 1 maatschappij die hij nog niet kende, xiamen airlines dus.....en papa moet van elk vliegtuig een foto maken.... Hoogtepunt zijn de 2 landende A380's van Qantas en Singapore Airlines Om 21 uurstijgen we dan op tijd op met de Aziatische Ryan air (Air Asia) voor het laatste stukje van 2,5 uur vliegen. We vallen met zijn allen in slaap.Na het uitchecken, visa kopen, pinnen en bagage ophalen lopen we naar buiten. Hier worden we opgewacht door de chauffeur van onze eerste overnachtingsplek, het is dan inmiddels middernacht. Na een half uurtje, uurtje rijden komen we dan eindelijk op bestemming, flowerbud bungalows (www.flowerbud.com) aan, het is dan 1 uur donderdag op vrijdagnacht. Hmm, als je nagaat dat we woensdag half 12 's middags onze voordeur achter ons dicht trokken betekent dat een totale reisduur van 30-31 uur. Maar die zijn eigenlijk voorbij gevlogen... Onze bungalow met 2 verdiepingen ziet er ook in het donker erg leuk uit en we vallen onder de klamboe al snel slaap.